Sledovanie návštevnosti prostredníctvom Google Analytics
Google Analytics je bezplatný nástroj na meranie a sledovanie návštevnosti webových stránok. Informuje vás o počte návštev, odkiaľ návštevy pochádzajú, ktoré podstránky sú pre ľudí najzaujímavejšie a mnoho ďalšieho.
Začíname s Google Analytics
Google Analytics je samostatný nástroj prístupný cez webové rozhranie. Nachádza sa na adrese www.google.com/analytics. Na využívanie jeho služieb je potrebné vlastniť e-mailovú adresu služby Gmail (nieco@gmail.com).
Po kliknutí na tlačidlo „Vytvoriť účet“ prejdete na krok prihlásenia. Vyplňte vašu gmail adresu, prípadne zvoľte možnosť „Vytvoriť účet“ pod prihlasovacím formulárom.
Po úspešnom prihlásení do Google Analytics uvidíte úvodnú obrazovku, ktorá znázorňuje jednoduchý postup pre začiatok analyzovania vašich stránok. Kliknite na „Zaregistrovať sa“.
Nachádzate sa na obrazovke pre vytvorenie nového účtu. Vyplňte všetky povinné polia týkajúce sa vašej webstránky. Najdôležitejším polom vo formulári je pole „Webová adresa webovej stránky“, kde zadáte url stránky, ktorú chcete sledovať (napr. moja-webjet-stranka.webjet.sk).
Potvrďte vytvorenie účtu kliknutím na „Získať ID sledovania“. Odsúhlasíme podmienky používania a dostaneme sa do Správcu práve vytvoreného účtu. K našej webovej stránke bolo pridelené ID sledovania, ktoré si skopírujeme (reťazec v tvare UA-XXXXXXXX-X).
Ako vložíme ID sledovania do stránky na webjet.sk
Po prihlásení do Moje stránky zvolíme možnosť Editovať pri danej webstránke. Dostaneme sa do administrátorského rozhrania. V hornom menu prejdeme do „Upraviť/Nastavenie web sídla“. Hneď v prvej záložke SEO vyplníme textové pole pre ID sledovania Google Analytics, ktoré sme získali v predchádzajúcich krokoch.
Sledovanie návštevnosti
Prihlásime sa do Google Analytics (www.google.com/analytics) a ihneď sa dostaneme na prehľad základných štatistík našej webstránky. Medzi základné ukazovateľe patria:
- Relácie – celkový počet návštev v danom časovom úseku, patria sem aj viacnásobné návštevy od jedného používateľa.
- Používatelia – počet jedinečných návštevníkov, ktorí prišli na vašu stránku.
- Zobrazenia stránky – celkový počet zobrazených stránok. Ak na vašu stránku príde používateľ, ktorý si prekliká 3 podstránky, počet zobrazenia stránky sa navýši o 3.
- Počet stránok na reláciu – priemerný počet zobrazených podstránok na jednu návštevu.
- Priemerné trvanie relácie – priemerný čas, ktorý strávi návštevník na vašom webe.
- Miera okamžitých odchodov – predstavuje percentuálny počet návštevníkov, ktorí prišli na vašu stránku a hneď odišli, bez akéhokoľvek prekliknutia sa na ďalšie podstránky.
Google Analytics je nástroj plný užitočných funkcií, ktorý vám umožní spoznať návštevníka aj do tých najmenších detailov. Predstavili sme si len základné funkcie, ktoré vám pomôžu pri sledovaní návštevnosti. V prípade nejasností Vám radi pomôžeme, stačí sa obrátiť na naše fórum podpory, alebo nám napíšte na adresu .