Ako pripraviť úspešnú stránku - prvé kroky
A je to tu! Váš nový web je pripravený, teraz je na vás aby ste vybudovali úspešnú web stránku. Snažte sa držať nasledovných odporúčaní pre vytvorenie úspešného webu:
- Štruktúra menu - naše dizajny sú pripravené vrátane menu, ak vám ale položky v menu nevyhovujú najskôr sa zamyslite nad tým aké položky potrebujete. Upraviť menu je jednoduché - kliknite na Položky menu -> Upraviť položky menu pre úpravu štruktúry stránok. Ak nejakú položku zmažete nevadí, neskôr si ju môžete pridať.
- Texty stránok sú najdôležitejšou časťou pri tvorbe úspešnej stránky. Váš zákazník prišiel na web stránku s nejakým problémom a hľadá text ktorý mu jeho problém pomôže vyriešiť. Zamyslite sa nad otázkami ktoré zákazníkovi prebiehajú hlavou a do textu zakomponujte vhodné odpovede.
- Správne nadpisy sú dôležité pre zachytenie očnej pozornosti. Text rozdeľte na vhodné celky a každému dajte výstižný nadpis. Nadpis má riešiť zákazníkov problém pre získanie jeho pozornosti.
Príklad nesprávneho nadpisu: "Vitajte na našej stránke" - nadpis nehovorí nič o tom čo zákazníkovi ponúkame
Správny nadpis: "Stavebné práce v Žiline - od bytových jadier po hrubú stavbu" - z nadpisu je jasné čo daná firma robí a čo je dôležité aj kde (v Žiline) - Úvodná stránka je najdôležitejšia. Texty a nadpisy musia presne zodpovedať otázkam ktoré prebiehajú v hlave vášho zákazníka. Je dôležité aby úvodná stránka obsahovala nadpisy a vhodné texty ktoré budú zákazníci vyhľadávať cez Google. Ak ponúkate Ubytovanie v Bytči a vaši zákazníci do Google dávajú výraz "lacné ubytovanie bytča" a u vás na úvodnej stránke sa takýto výraz nenachádza v nadpise a ani v texte, tak vašu stránku Google nezaradí do výsledkov vyhľadávania pre tento výraz. Zamyslite sa čo vaši zákazníci do Google asi zadávajú a upravte nadpisy a texty na stránke tak, aby takéto výrazy stránka obsahovala (a to platí nielen o úvodnej stránke). Pre vyhľadávače je dôležité aby úvodná stránka obsahovala viac textu, aby z neho pochopili o čom stránka je. Nebojte sa na úvodnú stránku dať informácie ktoré máte aj na iných častiach. Dajte nadpis, krátky odstavec texty a linku na podstánku kde zákazník nájde viac informácií.
- Kontaktné údaje upravte na vaše. Nezabudnite na tie, ktoré sú zvyčajne v pätičke stránky, tie upravíte kliknutím na menu položku Upraviť -> Pätičku. Otvorí sa vám nové okno s editorom textu v pätičke. Výhodné je mať kontaktné údaje personalizované - uviesť aj meno a fotografiu osoby ktorej sa dovoláte. Návštevník tak nebude volať anonymnej firme ale konkrétnej osobe.
- Referencie - ak ponúkate produkty alebo služby vytvorte sekciu Referencie do ktorej pridáte referencie od vašich zákazníkov. Odporúčame vám niektoré vybrané napísať aj na úvodnú stránku. Ak sa jedná o zákazkový produkt je vhodné k referencii priložiť aj fotografie a popis výsledného diela.
- Výzva k akcii je jeden z najdôležitejších prvkov na stránke. Má prinútiť zákazníka kontaktovať vás. Text ktorým popisujete zákazníkov problém ukončite vytvorenou linkou na kontaktné údaje a textom KONTAKTUJTE NÁS alebo iným vhodným k danej akcii. Zákazníci radi dostanú niečo zadarmo, môžete ich motivovať že im poskytnete určitý návod zadarmo po vyplnení kontaktného formulára, napr. predajca farieb môže ponúkať návod na výber vhodnej farby a štetca pre maľovanie izieb (ktorý mimochodom zdarma získal od výrobcu farieb). Zákazník získa výhodu zdarma, pomôže mu to v rozhodovaní a získate jeho dôveru.
- Dizajn stránky - naše dizajny sú pripravené profesionálnym grafikom, môžete upraviť farebnosť a pozadia, robte to ale až ako poslednú časť keď budete mať hotové texty. Samozrejme v dizajne si vymeňte fotografie za vaše, kľudne ale môžete použiť naše ilustračné. Zákazníkovi je ale zvyčajne úplne jedno či je pozadie zelené alebo oranžové.