Riešenie vašich požiadaviek

Ako dostať stránku do google, alebo čo znamená SEO?

Systém WebJET je technicky plne pripravený pre optimalizáciu stránok pre vyhľadávače (SEO). Znamená to, že vám ponúka všetky potrebné nástroje na úpravu stránok pre vyhľadávače.

Umiestnenie stránky vo výsledkoch vyhľadávania je ovplyvnené textami na stránke a vašou konkurenciou. Texty na stránke je potrebné vhodne doplniť výrazmi, na ktoré chcete aby bola stránka vyhľadateľná. Google vyhľadáva na základe textu, ktorý máte na stránke. Nemôžete čakať, ze budete prvý vo výsledkoch vyhľadávania na slovo "kaderníctvo", keď toto slovo nikde na stránke nemáte napísané. A nestačí mať slovo len napísané, je potrebné ho mať vhodne vložené do nadpisov, textov a odkazov na stránke.

Tiež si musíme uvedomiť, že slovo "kaderníctvo" sa v Google nachádza na 471 000 stránkach (Google túto hodnotu zobrazuje nad výsledkom vyhľadávania v šedom texte ako Približný počet výsledkov). Toto číslo predstavuje vašu konkurenciu, s ktorou pre daný vyhľadávaný výraz (kľúčové slovo) súťažíte. Iná situácia už môže nastať, keď dokážete vyhľadávaný výraz rozšíriť o ďalšie slová, napríklad "kaderníctvo revúca". Týchto je už len 18 200 a je ľahšie dostať sa vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

Daný výraz "kaderníctvo revúca" potrebujete dostať do stránky čo najviackrát. Dôležitý je názov stránky, ale Google dáva veľký dôraz aj na nadpisy. Použite preto na úvodnej stránke nadpis s rovnakým textom a následne pod nadpis vložte 2-3 odstavce textu, kde tento výraz opäť viackrát použijete. Veľakrát na stránke píšete:

Náš salón vám ponúka služby...

čo je veta, v ktorej nie je naše kľúčové slovo, stačí ju ale jednoducho upraviť na:

Kaderníctvo Revúca vám ponúka služby...

a už máte kľúčové slovo vo vete. Dnes vyhľadávače dokážu skloňovať, takže je vhodné kľúčové slová používať aj v inom tvare, nemusíte sa toho báť.

Google pochopí, že sa jedná o dôležitý výraz, môžete ho prípadne ešte označiť tučným písmom, alebo z textu vytvoriť linku (odkaz) na úvodnú stránku. Taktiež je dobré vytvárať linky na stránku z iných stránok, ideálne s podobnou tématikou a vhodným textom.

Zhrňme si to: optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je súhrn prác na vašej web stránke, ktorý napomáha k vyšším pozíciám vo výsledkoch vyhľadávania. Hlavným pilierom úspechu je jedinečný obsah a správne narábanie s kľúčovými slovami.

Kľúčové slová sú frázy, alebo slovné spojenia, ktoré používateľ vyhľadáva na google. Ak chcete svoju stránku zacieliť na jednotlivé výrazy, musíte ich jednodoucho použiť priamo v texte.

Základné odporúčania aby ma našiel google

Zvoľte výstižný názov stránok (titulok)

Názov by mal byť krátky, informatívnyunikátny pre každú podstránku.
Vyhýbajte sa nepotrebným kľúčovým slovám, titulok je prvá vec, ktorú užívateľ vo výsledkoch vyhľadávania uvidí.
Vo WebJETe zadáte titulok stránky nasledovne:

Vyplňte popis stránky

Vytvorte pre používateľov stručné zhrnutie, ktoré ich pútavou formou informuje o stránke. Každá podstránka by mala mať jedinečný popis, google ho využíva vo výsledkoch vyhľadávania.
Vo WebJETe zadáte popisok stránky nasledovne:

 

Využívajte nadpisy

Nepíšte texty ako jednoliaty celok. Rozdeľte ho do sekcií a využívajte pri tom nadpisy nižšej úrovne (nadpis 2, nadpis 3).
Nadpis má byť stručný a k téme, pomôžte si rôznymi tvarmi kľúčových slov.

Nebojte sa napísať viac

Nekopírujte texty z konkurenčných stránok, nič vám to neprinesie. Píšte svoj vlastný obsah obohatený o kľúčové slová k danej téme. Ak ponúkate produkt alebo službu, venujte popisu viac ako len jednu vetu - snažte sa ľuďom podať čo najviac informácií.

Ako dlho trvá, kým ma google objaví?

Proces, kým sa vaša stránka objaví vo výsledkoch vyhľadávania môže trvať aj niekoľko týždňov. Treba byť trpezlivý, pracujte neustále na zlepšovaní svojho obsahu a výsledky sa dostavia.

Stav, ako vidí Google vašu stránku môžete zistiť tak, že do vyhľadávania zadáte výraz site:adresa.stranky.sk, čiže napríklad:

site:mojweb.webjet.sk

a Google vám zobrazí zoznam stránok, ktoré z vašej webstránky má v databáze aj s titulkom a popisom.



© 2014 InterWay, a. s. Všetky práva vyhradené. Stránka bola vygenerovaná redakčným systémom WebJET.